Sunday 1 January 2012

Selamat Tahun Baru 2012!

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh~ :) 

Alhamdulillah....., Kita sudahpun menjejaki tahun baru 2012. Dan buat kesekian kalinya kita menyatakan resolusi tahun baru setiap awal tahun... Apakah resolusi kita tahun 2012 ini? (*hmm cakap melayu lah ku jua* :p) Kalau dimbas dan dingat kembali resolusi tahun baru 2011 Nad beresolusi untuk menjadi seorang yang lebih disiplin. Namun, ada pada satu sisi ianya mungkin tercapai dan ada juga tidak. Masih belum dapat dipenuhi kesemuanya.

Namun begitu, kedatangan 2012 adalah amat dialu-alukan. Dan sangat di tunggu-tunggu. Dan semoga saja tahun 2012 memberikan kita lebih kebahagiaan & kesejahteraan serta rahmat dari Allah S.W.T hendaknya Amiiin Ya Rabb~ InsyAllah ya Allah~ :) Alright! dalam warkah kali ini, nad ingin mengimbau kembali kejayaan yang telah nad kecapi selama setahun ini... Ada baiknya dikenang kembali apa yang kita telah perolehi pada tahun 2011, kerana ini akan meningkatkan dan memperkuat cita-cita kita yang sedang di buru...

Firstly, well random sajalah ok? 

1) The biggest achievement was Nadia telah dilantik menjadi committee Secretary BRIDEX 2011 - Secretary buat acara malam iaitu BRIDEX 2011 Welcoming Reception. Tapi dalam pada masa yang sama juga banyak menolong committee BRIDEX 2011 International Night! 

Being part of the committee is the toughest I can ever be. Although you may think my role was only a SECRETARY but I have HUGE RESPONSIBILITY to ensure segalanya berjalan dengan lancar.. Kalau kan di describe... Its too Much I guess! Terlalu banyak lah~ 

2) In terms of studies, Walaupun nadia belum lagi graduate dari International Diploma in Business Admin, Nad telah achieved 7 subjects out of 8. Dan tahun ini nad telah mendapat satu keputusan cemerlang dalam mata pelajaran Quantitative Method dengan mendapat grade A. Alhamdulillah.. Doa-doakan Nadia dapat graduate tahun 2012 ni yer? Amiin Insyallah..

3) Nadia jua baru saja joined Kelas Bahasa Perancis di Alliance Francaise. Dan ini sedikit sebanyak membantu nad memahami dan cuba mendalami perbualan dalam bahasa Perancis. Alhamdulillah boleh lah sikit-sikit. Semuanya mesti dipraktikkan selalu agar tidak lupa. Alhamdulillah teman satu pejabat, Ali tempat selalu untuk bertanya tentang masalah bahasa perancis because kami ada satu minat yang sama iaitu bahasa Perancis.

4) Tahun 2011 ini adalah tahun pertama nadia di transfer dari Executive Office ke Logistic Office. Pertukaran yang sehat dan apa salahnya mencuba sesuatu yang baru?? Setelah setahun lebih memeggang jawatan Sekretari kepada Timbalan Pegawai Eksekutif RBTS. Kini akhirnya suatu peluang keemasan untuk menimba ilmu yang baru.

5) I have open up an online business. Buat mencari rezki yang lebih lagi. Tapi buat sementara waktu ingin berehat dulu insyallah will resume back to work! Alhamdulillah sedikit sebanyak mengajar bagaimana membuat online business. How to handle and control money in and out. How to deal with the internal and external environment. A good start for a business student like me.

All of the above are some of the achievement. I cant think of the rest now... Segala yang tertulis di atas adalah yang nampak di mata tapi sepatutnya kita juga harus melihat dari sisi dalaman juga. Apakah kejayaan yang telah kita kecapi dari segi bathiniah kita? Kita tak nampak hanya Allah yg Esa bisa melihat semuanya. Walau apapun, sentiasalah berdoa kepadaNYA agar kita sentiasa dikukuhkan iman dan diberikan HidayahNYA. Kerana dengan HidayahNYA saja lah kita bisa merubah yang tak baik menjadi baik semula ataupun mengekalkannya di posisi yang baik. 

Ok, disamping yang baik dalam kehidupan kita sebenarnya ada juga yang tak dingini hadir dalam hidup. I have encounter a lot of problems in life especially for this 2011. Something you don't expect things to be and it happened to be it. But somehow, when you keep thinking the positive side of it you tend to be given Hidayah to be strong and learnt how to handle those difficulty and hardship.. Alhamdulillah and Insyallah I can handle it. This down situation will brings us up one day. Sooner or Later it'll tell.... :)

Anyhoos, Its been quite awhile for a new post. So here it is my first post in this new year 2012, (my blog is now 2 years old hehe :) we should aim high and keep on praying to Allah SWT agar semuanya berjalan dengan lancar dan segala hajat akan tercapai insyallah.... So below are some of the random memories I've had in 2011.

Some of random Picture taken in 2011.
Those pictures are my beautiful memories of mine yesterday... in 2011. Today the 1st January 2012. New year's resolution - Ingin mengecapi cita-cita yang diimpikan, terus melaksanakan yang tersedia dan meneroka sesuatu yang baru... Dan ingin lebih bersedia mengahadapi sesuatu. NO LAST MINUTE! (yang ni mungkin susah, tapi tak salah mencuba kn?)

So anyway, Happy Ner Year 2012!! Bon Anne 2012!! Selamat Tahun Baru 2012!!

Lotsa Love & Hugs. Yours truly,

0 comments:

 

designer : anniebluesky : www.bloggeruniversity.blogspot.com